Seguici anche su:

   
home
la nostra storia
catalogo
librerie
anteprime
contatti
Disponibile
ecycling and Redesigning Logos: A Designer's Guide to Refreshing & Rethinking Design
€ 16,00
carrello
ecycling and Redesigning Logos: A Designer's Guide to Refreshing & Rethinking Design
Design e comunicazione
Anno: 2010
Pagine: 192 | Formato: | Copertina:
Editore: Rockport Pub
Isbn 978-1592536115
Redesigns are part of every designer’s repertoire, but sometimes getting inspired or motivated to redesign an existing logo can be challenging and cumbersome. The goal of maintaining equity by using existing elements in new ways and combining them with new elements is akin to the task of “recycling” In other words – how do designers improve and recreate identities without throwing out the usable stuff that is makes up the existing brand? Graphic Recycling and Redesign: Logos demonstrates the strategies and processes of successful redesigns and shows readers how to build on the equity the brand already retains to create a fresh look. The case studies feature before and afters of the logos and discuss why the redesign was necessary and demonstrate how to reuse, reformat and build on the ingredients, materials and essence that is already there.
Argomenti e collane
> Scienza della comunicazione
> Economia della comunicazione
> Comunicazione sociale e politica
> Green Communication
> Letteratura e immagine
> Illustrazione
> Comunicazione visiva
> Design e comunicazione
> Comunicazione.doc
> Annual
> Pubblicità e marketing
> Brand imprese mercati
> Media e web communications
> Cinema e televisione
> Narrativa
> Formazione e università
> Narrativa Amatea
> Saggistica e varia
> Arte
> Rivista
Iscriviti
alla Newsletter
Iscriviti per avere notizie delle nuove anteprime e leggere stralci dei titoli in pubblicazione.
indirizzo email
 Autorizzo al trattamento dei dati personali